söndag 7 april 2013

Statistiken och jag

Kan det bli en storsäljare om jag skriver den boken?

Tre kursdagar av tio passerade. Har ägnat lördag e-m, lördag kväll å sön lunch åt att repetera å gå igenom. Har ställt mina dummaste frågor till solrosen. Som t ex när jag gjort räknefelet -4*-4 = -16 å inte upptäckte felet själv. Eller när jag inte förstår mattespråkets symboler. 

Nu har jag en lista med frågor kvar (säkert dumma de med) till lärarna imorgon. Imorgon när vi naturligtvis ska gå vidare å så hamnar jag med all säkerhet direkt efter igen. 

Alltså, jag har ju nåt slags litet hobbyintresse för det här. Jag förstår ju delvis varför man vill syssla med statistik. Men jag verkar ha nån mental barriär som gör att det inte faller sig det minsta naturligt för mig att ta in eller förstå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar