torsdag 3 november 2011

Det finns en särskild plats i helvetet

Det här med hjälpsamhet (å bristen på den) å fina människor som ser andra har jag skrivit om tidigare.

Sedan sist har jag fått veta att kollegan inte beter sig märkligt bara mot mig utan även mot andra. Förvisso enbart mot kvinnor, självklart aldrig mot andra män. Å det finns visst hopp om att situationen ändå kan bättras.

Jag har på sistone blivit bekant med inte mindre än tre kvinnor som jag tror kommer vara viktiga i mitt nätverk framöver. Personer som gör mer än de egentligen skulle behöva, som är hjälpsamma å bryr sig om. Som inte håller på mitt å ditt utan delar med sig å vill att det ska gå bra för andra - och dem själva förstås.

Så nej, jag tror fortfarande inte att den där platsen i helvetet är reserverad för kvinnor. Det finns gott om män där också. Eller som i alla fall borde vara där.

Å det finns andra män som är fantastiska å genusanalyserar som få så fort vi möts, som lyfter andra å blir glada när andra är framgångsrika. Dem håller jag också hårt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar